domingo, 21 de junio de 2009

Nun hai tiempu

Sentase
na antoxana
de la vida
viendo pasar
lo que foi.
Illusionase
outra vez
colos sueños
qu'un día s'esqueicenon
ya caleyar
pol camín
que s'anició.
Seguirás.
Nun hai tiempu.
Seguirás.
Nun hai
vuelta atrás.
Nordés. Carmen Guardado Parga (Premiu Fernán Coronas 2006)
[Antes de nada, disculpas por las patadas gramaticales a la llingua, continúo en proceso de aprendizaje]
Esta nueite alcontré una estrofa que siempre tuvo ehí, dende que me regalaron un calendariu con frases de Mario Benedetti. Güei mirelo por casualidá, con coruxía, ya decía:

" Todo se hunde en la niebla del olvido
pero cuando la niebla se despeja
el olvido está llena de memoria"
De "Ah las primicias", El olvido está lleno de memoria (1994)

Alcordanza pa lo que foi el día güey, el d' ayer... ya tantus a esgalla que me esfanaron. Lo siguiente foi saber qué "expresión Benedetti" xaranzaba con la nueite máxica d' esti añu, que acércase inminente :

"Todo lo que he perdido
es mío irremediablemente mío
tan lejano de mi que es desamparo"
"Propiedad de lo perdido", Preguntas al azar (1986)
Escuitando estas lletras, outra vez faigo la mi lista pa la quema d'aquellas cousas que hiciéronme sentir desabeyu; dibuxar na hoxa en blancu lo escabildáu sin posibilidá de recuperación, naguando derritir todo lo que quiero perdonar ya que me perdonen, las ausencias... Todo ardirá nel fuegu de la nuechi máxica de San Xuan qu'ayuda a festexar tamién a los paganos el solsticiu de inviernu.
Unas horas nocturnas nas que todo puede asoceder. Los seres mitolóxicos más insospechados toman vida. En la mi terra yel momentu dende puedes ver las xanas na yera de las foces del ríu, cuidando las sus melenas rubias con peines d'oro o teixiendo finas madexas. Por no falar de los trasgus qu' habitan n'algunas casas, cuya característica ye'l furaco de la su mano por el que se-y cuela todo lo que quier coxer.
Nun escaeceré pidir mi deseo nel momentu más máxico, a las doce, hora de quemar na foguera lo que nos pesa, lo que nos atraganta y esnoxó demientres l' añu. Ya sin engurriame, quedaréme con los gueyos allegres, las muitas risas, los sueñus, illusiones, los amigos, las pallabras de alientu, los tus abrazos, milenta caminos pa elexir, sin priesa.
Nun hai garantías d'exito, pero da xeitu, ehí alienda la maxia antes de la alborada.

No hay comentarios: